De basis van SEO die je moet beheersen. Organisch zoeken vormt zestig procent van de traffic naar websites. 

 

​Zoekmachine optimalisatie zorgt voor meer traffic dan betaald adverteren en social media marketing tezamen!

  • angle-right
    Als je in marketing werkt, een blog schrijft, of een eigen bedrijf hebt, is het essentieel dat je minimaal de basis van SEO kent.
  • angle-right
    Succesvolle SEO vereist uitgebreide kennis van hoe zoekmachines werken. Het kost tijd en oefening om goede resultaten te behalen.
  • angle-right
    Bovendien is het een bewegend doelwit. SEO best practices veranderen en ontwikkelen zich voortdurend. Dat komt omdat de algoritmes van zoekmachines elke dag worden bijgewerkt.
  • angle-right
    Er zijn 200+ zoekmachine optimalisatie factoren waar Google naar kijkt bij het analyseren van je website.
  • angle-right
    SEO werft van alle online marketing methodes de meeste leads tevens is SEO veruit het voordeligst!
SEO basisbegrippen die je moet beheersen

Als je echter de basis kent, begin je aan een winnende start. Je kan je SEO expertise alsmaar uitbreiden en verdiepen.

Erik van Kruiselbergen

SEO: for you a secret? For us it's our job.
​We laten je meekijken in onze zoekmachine optimalisatie keuken.


SEO Basis #1: links.


Zonder links blijven je zoekresultaten onderaan de Google SERP's.

Het punt is dat links al jaren één van de belangrijkste factoren zijn voor Google. En ze staan nog steeds bovenaan de lijst.

Nog niet zo lang geleden analyseerden Brian Dean en zijn team bij Backlinko een miljoen Google zoekresultaten om te zien welke factoren correleren met de rankings van de eerste Google pagina.

Ze ontdekten dat naarmate het aantal links afneemt, de ranking van een website ook afneemt.

Maar waarom zijn links zo belangrijk?
Links van websites met een hoge autoriteit sturen een signaal van vertrouwen naar Google. Het is alsof iemand voor je instaat. Hoe meer mensen voor je instaan, hoe betrouwbaarder je bent.

Nu is de vraag: Hoe pak je deze magische zegels van vertrouwen die Google zo hoog acht? Links kunnen moeilijk te vinden zijn, vooral als je niet goed thuis bent in linkbuilding tactieken.

Maar er zijn proactieve methoden die je kunt gebruiken om backlinks te krijgen. En je hebt geen technische vaardigheden nodig om ze te gebruiken.


  1. Publiceer een originele studie of case study.
    Dit is een van de meest natuurlijke manieren om mensen terug te laten linken naar je site. Het enige wat je hoeft te doen, is een interessante set gegevens publiceren van een originele studie die door je bedrijf is uitgevoerd. ​

  2. Schrijf testimonials voor andere bedrijven waarmee je hebt samengewerkt.
    Dit is een eenvoudige maar ondergewaardeerde techniek voor het verkrijgen van links. Je hebt waarschijnlijk overal testimonials gezien. In veel gevallen zie je ook een afbeelding, naam, positie en een link naar hun site.

    Dit kan jij zijn!
    Stel eenvoudigweg een lijst samen van bedrijven waarmee je het afgelopen jaar hebt samengewerkt. Stuur ze vervolgens een e-mail en bedank hen voor hun uitstekende services.

    Vermeld dat je een testimonial voor hun site zou willen aanbieden als ze er een zouden willen hebben.

    Er is een grote kans dat ze je aanbod accepteren. Want wie wil geen schitterende referentie voor hun bedrijf?

    Oh, en vergeet niet om beleefd om een link te vragen als ze je er niet automatisch één geven.


SEO Basis #2: content.


​Als je de content op je site verwaarloost, dan doe je iets verkeerd.

Content is een andere ranking factor die bovenaan de lijst staat.
Google wil dat je consistent nieuwe content maakt, zodat Google weet dat je nog steeds actief bent.

Content houdt mensen op je site. Dit is een signaal voor de zoekmachines dat je relevante en nuttige informatie verstrekt. En laten we gewoon doorgaan. Het is waar je zoekwoorden naartoe verwijzen!

De updates van Google hebben duidelijk de manier veranderd waarop we zoekwoorden in content gebruiken.

Maar dat betekent niet dat sites niet op zoek zijn naar zoekwoorden. Sites scoren in feite voor veel zoekwoorden.

Hier zijn enkele top tips voor het produceren van SEO vriendelijke content.



1. Maak uitvoerige content.

Volgens het onderzoek van Brian Dean is het gemiddelde resultaat op de eerste pagina op Google 1890 woorden. Dat klinkt als een hoop werk.

Je content moet zo lang mogelijk zijn om inhoudelijke diepte te geven. Langere content biedt meer bruikbaarheid voor de bezoekers van je site.

Het geeft je ook de ruimte om zoveel mogelijk trefwoorden als mogelijk te targeten.

2. Probeer verschillende soorten content.

Afwisseling is de kracht van content marketing. Verschillende typen content of blogberichten kunnen verschillende functies hebben.

Een geweldig idee is om je eigen video content te produceren.

Als je een blog hebt, zijn video studies een prima manier om waarde te bieden aan je publiek en je content te verfraaien.

Neem deze video bijvoorbeeld over het volgen van uw marketingcampagnes: Video's zijn deelbare en linkbare content, waardoor ze nuttig zijn voor traffic en SEO.

En je kunt nog steeds de voordelen van geschreven blogberichten. Plaats de video gewoon op je blog met een transcriptie.


3. Gebruik oude content opnieuw.

Het is jouw content en je kunt doen wat je wilt.

Soms moet content opnieuw gebruikt worden om het fris te houden. In de SEO wereld veranderen trends en ontwikkelingen snel.

Dit betekent dat content over SEO onderwerpen die enkele jaren geleden zijn gemaakt, niet het meest actuele advies bevatten. Of je kunt het hergebruiken door het in een ander formaat te veranderen​.

Bekijk hoe Copyblogger een van hun sterkste content-items aanpaste aan Slideshare:

De 3 stappen van een opmerkelijk stukje content van Copyblogger.com
Met vernieuwde content kun je oude content verwijderen en meer traffic genereren. ​

SEO Basis #3: meta beschrijvingen en koppen.
De kop en de meta beschrijvingen van je berichten of pagina's worden weergegeven in de zoekresultaten.
Het is waarschijnlijk het eerste wat een persoon ziet.


En hoewel de meta beschrijving geen direct ranking signaal is voor zoekmachines, heeft het wel enige betekenis, omdat het mensen helpt te beslissen of ze op je resultaten klikken.

Het wordt de klikfrequentie (CTR) genoemd. Het vergelijkt het aantal mensen dat op een resultaat klikt en hoeveel mensen het zien.

En CTR is een belangrijke ranking factor. Je kunt en moet dus je kop en meta beschrijving optimaliseren om de klikfrequentie te verbeteren.

Omdat als mensen niet op je link klikken, Google je positie opmerkt en je positie verlaagd.
En je tekstuele kop is een grote factor in je CTR.

Bijvoorbeeld, een onderzoek van Contently toonde aan dat langere titels een betere klikfrequentie hebben.

Zorg ervoor dat je kop je focus zoekwoord bevat. Als Google wil weten waar je artikel over gaat, is je kop het antwoord. Maar houd in gedachten:

Een kop die is geoptimaliseerd voor SEO hoeft niet per se aantrekkelijk te zijn.

Een kop moet dus zowel aantrekkelijk zijn voor bezoekers als voor Google.

Hier zijn enkele tips om precies dat te doen.

1. Plaats zoekwoorden dicht bij het begin.
Plaats ze in een natuurlijke positie, maar zo dicht mogelijk bij het begin. Op die manier ontvangt Google je signaal luid en duidelijk.

2. Maak het pakkend en klikbaar.
Je hebt waarschijnlijk een virale kop gezien.

Buzzsumo heeft 100 miljoen koppen geanalyseerd om te bepalen wat een populaire kop is.

Ze ontdekten dat koppen met bepaalde zinnen meer likes op Facebook kregen.
En er was meer. Emotionele koppen zorgen ook voor meer likes.

Er zijn zelfs frases om je koppen mee te beëindigen, zodat ze beter presteren. Dus je kunt het beste je sleutelwoord in een koppenformule plaatsen.

Misschien wil je een kop in virale stijl gebruiken.

Maar wees gewaarschuwd!

Het is belangrijk dat je titel en meta beschrijving werkelijk de content vertegenwoordigen die je hebt gemaakt.

Anders creëer je een pogo sticking effect. Dat is wanneer iemand naar iets zoekt, op het eerste resultaat klikt en het bevat niet de informatie waarnaar ze op zoek zijn, ze gaan terug en klikken op het volgende resultaat.

Het is niet wat ze zoeken, dus gaan ze terug en klikken op het volgende resultaat enzovoort totdat ze vinden waarnaar ze op zoek zijn. De pagina waarop ze blijven, gaat omhoog in de ranglijst en als je pagina deel uitmaakt van het pogo sticking effect, wordt deze lager geplaatst in de zoekmachine rankings.

SEO Basis #4: gebruikerservaring.

Zoekmachines waarderen de gebruikerservaring (UX). Google verzamelt gegevens over de manier waarop gebruikers zich gedragen wanneer ze je site bezoeken.


Als de gebruikerservaring van je site niet positief is, heeft dit een negatieve invloed op de zoekmachine optimalisatie.

Logisch, want het is de taak van Google om de bezoeker het beste resultaat te geven. En dat is allemaal goed als je uitstekende content hebt dat relevant is voor de zoekterm en waarde toevoegt voor de bezoeker. Maar als je pagina niet snel genoeg laadt, zal een gebruiker zijn laptop in frustratie vernietigen.

Naarmate meer mensen je website wegklikken, stuurt het een negatief zoekmachine optimalisatie signaal naar Google dat je gebruikerservaring niet goed genoeg is.

Mensen verwachten dat je site snel wordt geladen.
Maile Ohye, voormalig Developer Programs Tech Lead bij Google, legde uit:
"2 seconden is de drempel voor acceptatie van e-commerce websites. Bij Google streven we naar minder dan een halve seconde."

Een halve seconde! Maar de tijd die het kost voordat je site wordt geladen, is slechts een van de vele statistieken die Google analyseert om de gebruikerservaring te beoordelen. UX is een ingewikkelde discipline met vele aspecten dat het een eigen vakgebied heeft.

Dus hoe kun je, met weinig technische ervaring, vooral in UX, je site verbeteren voor SEO?
Gebruikerservaring is eenvoudigweg werken met de gebruiker in gedachten. Er zijn dingen die mensen waarderen en dingen die ze irritant vinden.

Het ontwerp van je website kan de Sixtijnse kapel der websites zijn. Maar laten we eerlijk zijn.

Een gebruiker komt naar je website om een product of informatie te vinden. Ze geven niets om je geavanceerde ontwerp.

Ze willen dat de ervaring gemakkelijk is. Ik bedoel, we zijn tegenwoordig allemaal in de basis lui.


Wat kun je doen om bezoekers een gemakkelijke ervaring te bieden?

1. Verhoog de laadsnelheid.
Ik heb de snelheid van de site en de impact ervan genoemd. Maar hoe ga je er eigenlijk aan werken om het te verbeteren?

Een ding dat je gemakkelijk kunt doen, is afbeeldingen bijsnijden zodat ze de juiste maat hebben en comprimeren met een tool zoals Tiny JPG of Image Optim. Dit betekent dat ze niet eeuwen nodig hebben om te laden.

Je kan ook overbodige plug-ins verwijderen, omdat deze mogelijk je site vertragen.

2. Houd het schoon, duidelijk en eenvoudig.
Bezoekers willen geen site bezoeken en geconfronteerd worden met een afbeelding van elk van je services.

Het is overweldigend. Je hebt een eenvoudig bericht en duidelijke secties nodig zodat bezoekers kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn.

3. Beperk advertenties.
Te veel advertenties zullen bezoekers irriteren. Vooral op mobiel.

Volgens The Coalition for Better Ads mogen advertenties niet meer dan 30 procent van de verticale ruimte in beslag nemen op basis van gebruikerservaring.

Pop-ups zijn bijzonder vreselijk voor mobiele UX en moeten worden gemeden. Vaak wordt het formaat van de afbeelding niet correct aangepast aan het mobiele formaat. Het is niet zo eenvoudig om van ze af te komen als op een desktop. Je moet de kleine x lokaliseren en indrukken met je dikke vinger.

SEO Basis #5: mobile.
Mobile SEO is belangrijker dan ooit.

Google gebruikt paginasnelheid als een mobile rankingsfactor, dat hebben ze aangekondigd op hun Webmaster Central blog:

“De snelheidsupdate, zoals we het noemen, is alleen van invloed op pagina's die de traagste gebruikerservaring bieden en die slechts een klein percentage van de zoekopdrachten beïnvloedt. Het past dezelfde standaard toe op alle pagina's, ongeacht de technologie die wordt gebruikt om de pagina te bouwen. De bedoeling van de zoekopdracht is nog steeds een zeer sterk signaal dus een trage pagina kan nog steeds hoog scoren als deze geweldige, relevante inhoud heeft.”

De meeste mensen zoeken tegenwoordig mobiel.
Google heeft in het verleden verklaard dat meer dan 50 procent van de zoekopdrachten afkomstig is van mobiele apparaten.

Hitwise schat het cijfer op ongeveer 58 procent, gebaseerd op analyse van honderden miljoenen zoekopdrachten in hoofdcategorieën op: pc's, tablets en smartphones.

Als je niche zich in een concurrerende branche bevindt, moet je extra aandacht besteden aan mobile SEO.

Dus hoe optimaliseer je voor mobiel?

De eenvoudigste manier is om te controleren of je site mobielvriendelijk is met de mobile vriendelijke test van Google.

Het enige dat je hoeft te doen, is je URL kopiëren en plakken. Het duurt slechts seconden om de resultaten te tonen. De test zal je vertellen of je site mobile vriendelijk is.

Als je site niet slaagt, vertelt Google je waar de fouten zich op je mobile site bevinden. Bijvoorbeeld, het zou kunnen zeggen 'tekst is te klein om te lezen' of 'inhoud is breder dan scherm'.

Om deze fouten te verhelpen, moet je een responsive website maken. Dit is het voorkeursontwerp van Google. Dus eigenlijk zou je gek zijn als je hun favoriete ontwerpoptie niet kiest.

Hier zijn enkele extra tips voor mobile SEO.

1. Optimaliseren voor lokale SEO.
Denk na over hoe je zoekt op je smartphone.

Ik wed dat onderwijl je op stap bent je weleens een lokale winkel of restaurant wilt vinden. Je bent niet alleen 89% van de mensen zoekt één keer per week naar een lokaal bedrijf op hun telefoon en 58 procent zoekt dagelijks.

Dat betekent dat het tijd is om je lokale SEO te verbeteren om de beste resultaten op mobiel te krijgen.

2. Optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten.
Veel mensen gebruiken nu een gesproken zoekopdracht op hun mobiel. 20% van de mobiele zoekopdrachten is zelfs spraakgestuurd zoeken.

Het belang van gesproken zoekopdrachten groeit.
Dus je moet gaan nadenken over het soort natuurlijke taal die mensen zullen gebruiken bij het uitvoeren van een gesproken zoekopdracht. En voeg je ontdekkingen toe aan je lijst met zoekwoorden.

Want ook al typ je 'weer Amsterdam', je gaat dat niet gebruiken met Bing of Alexa.

Je zult waarschijnlijk gewoon vragen: "Hé, hoe is het weer in Amsterdam?" Je content moet dat weerspiegelen.

3. Verberg geen content.
Speel geen verstoppertje of geef content niet anders weer op de mobiele versie van je site. Met andere woorden, er mag geen content worden verborgen achter uitgebreide secties, menu's of knoppen.

Google waardeert als eerste de mobiele versie van je website en dus moet Google al je content op je mobile website kunnen bekijken.

Conclusie: SEO is hetzelfde als proberen een bewegend doelwit te raken.
Maar door de vaardigheden achter deze basis in de praktijk te brengen, kun je meerdere hits maken.

Een belangrijke afweging van dit artikel is dat er proactieve methoden zijn die je kunt gebruiken om je SEO te verbeteren, zelfs als je geen technische vaardigheden bezit.

Ga na de belangrijkste factors zoals links en content verder met de minder belangrijke SEO factors. Denk aan je doelgroep en aan de zoekmachines wanneer je aan je site werkt. 

Internet Marketing Meesters logo
paper-plane-o

Wees voorspelbaar voor je bezoekers.

bullhorn

​Optimaliseer je web teksten voor je klanten en zoekmachines

lightbulb-o

Optimaliseer je afbeeldingen, die spreken voor zich.

Als zoekmachine optimalisatie abracadabra voor je is, laat ons je website hoog in Google ranken.

  • angle-right
    Gewoon omdat we graag helpen.
    Internet Marketing Meesters is er voor jou, we kunnen je helpen op de beste positie in Google te komen.
  • angle-right
    SEO: we staan er mee op en gaan er mee slapen.
    Uiteraard begrijpen we dat zoekmachine optimalisatie niet iedereen zijn dagelijkse bezigheid is. Voor ons is het niet alleen ons werk maar belangrijker nog, het is onze passie!

De mensen achter Internet Marketing Meesters.

Roel van der Wielen

lokale SEO is cruciaal voor elk bedrijf.”

Een succesvolle lokale SEO campagne is van cruciaal belang voor elk klein bedrijf dat op zoek is naar leads en verkoop aan klanten uit de buurt.


Denk aan lokale SEO zoals het telefoonboek van vandaag!


Terwijl de oproepen die u ontvangt van krantenadvertenties en de gele pagina's afnemen ​helpt lokale SEO je meer klanten te genereren.


Heeft je bedrijf een lokale SEO strategie nodig?


Zoekresultaten zijn niet zo generiek als vroeger. In een poging om hun algoritmen en gebruikerservaring te verbeteren, zijn zoekmachines voortdurend bezig met het aanpassen en afstemmen van de manier waarop lokale resultaten en bedrijven worden weergegeven en gerangschikt.


Zoekmachines, zoals Google, realiseren zich dat veel gebruikers op zoek zijn naar specifieke diensten en producten in hun gebied.


In feite meldt Search Engine Land dat bijna de helft van alle Google zoekopdrachten lokale intentie heeft. Dus hoe beïnvloedt dat je bedrijf?


Het betekent dat potentiële klanten op zoek zijn naar je diensten binnen je servicegebied en je kunnen vinden als je jouw lokale SEO optimalisatie een boost geeft! ​


Bij Internet Marketing Meesters bieden we veel services om de lokale zoekmachine optimalisatie campagne van je bedrijf te ​laten slagen.

 

Deze omvatten:

  • Een analyse van lokale concurrenten voltooien.
  • Een marktanalyse van je servicegebieden voltooien.
  • Het vinden van lokale concurrenten overtreft momenteel je op internet voor je services.
  • Analyse van zoektermen, maandelijkse zoekvolumes en meer in je markt.
  • Het publiceren van gelokaliseerde website inhoud.
  • Zoekwoordonderzoek om te vinden wat en hoe je klanten op zoek zijn naar je services
  • Publiceren van lokaal getargete website-inhoud die je lokale zoek ranglijst verbetert en een naadloze gebruikerservaring biedt.
  • Microdata toevoegen aan je website (Schema-markup) om je lokale bedrijfsvermeldingen te verbeteren,
  • lokale beoordelingen prominenter te maken op pagina's met zoekresultaten en je lokale SEO te vergroten.


Uiteraard kunnen wij je helpen,  keertje praten? 



Roel van Der Wielen
- Internet Marketing Meester

“Blijf de concurrentie een stap voor met SEO."

Wil je jouw concurrenten voorblijven? 


Digital Marketing Competitive Analysis van Internet Marketing Meesters.

Om te winnen met online marketing moet je het landschap kennen, inclusief wie je grootste concurrenten zijn.


​Hoe je jouw bedrijf op de markt brengt in vergelijking met je concurrenten, bepaalt hoe je online presteert. Uiteindelijk hangt de groei van je bedrijf af van hoe je jezelf positioneert en welke kansen er zijn om eventuele hiaten te dichten en vooruit te komen.


Onze competitieve analyse toont je belangrijke inzichten in hoe je jezelf verhoudt tot je grootste concurrenten door:


Evaluatie van je website en verbeterpunten (met de visie dat jouw website als een virtuele verkoper zou moeten zien.)


Het vaststellen van digitaal onroerend goed in zoekmachines en sociale zichtbaarheid.    Identificeren van digitale assets die worden gebruikt in de salesfunnel.


Evalueren hoe je jouw product, service en waardepropositie presenteert, inclusief welke salesfunnel je potentiële klanten aanmoedigen.


Beoordeling van klanttevredenheid en feedback, inclusief online reputatiemeting

Met onze grondige concurrentieanalyse​, identificeren we de sterke punten, zwakke punten, bedreigingen en kansen vanuit een oogpunt van digitale marketing​.


We geven aanbevelingen op maat voor elk gedeelte hierboven voor het verbeteren van je online aanwezigheid en prestaties.


Waarom is een concurrerende analyse van cruciaal belang voor je bedrijf?

Overweeg dit:

  •     81% van de B2C-kopers voert online onderzoek uit voordat ze een aankoop doen.
  •     94% van de B2B-kopers voeren online onderzoek uit in het koopproces.
  •     60% begint met een zoekmachine om de producten te vinden die ze zoeken.


Gemiddeld bezoeken consumenten minstens drie online bedrijven voordat ze hun aankoop doen.


Zelfs als je in de winkel aankopen probeert te doen, voert 74% van de zakelijke kopers meer dan de helft van hun onderzoek online uit voordat ze een offline aankoop doen.


Als je klaar bent om je bedrijf te laten groeien en je concurrenten voor te zijn, is de eerste stap het begrijpen van het landschap, en dat begint met een analyse van Marketing voor Rijscholen.


Vraag je niet af hoe je het doet in vergelijking met de concurrentie. Stop met het verspillen van je tijd om het wiel opnieuw uit te vinden.


Kijk wat mogelijk is. Neem vandaag nog contact met ons op om aan de slag te gaan.

Erik van Kruiselbergen
- Internet Marketing Meester
Erik van Kruiselbergen
Dennis Marinus Scholtus SEO consultant

“Hoe gaan we dit anno 2018 aanpakken? "

Vijf belangrijke peilers in het nieuwe Google algoritme.


Het Google algoritme verandert in 2018 waarop moet je jezelf focussen?

Hoe je jouw SEO strategie succesvol kunt aanpassen.

 

Het zoekalgoritme van Google verandert vaak. Sinds 1998 zijn er vele grote en kleine updates die van invloed zijn of je website stijgt of daalt in de zoekresultatenpagina's.


Deze frequente algoritme veranderingen leiden tot veel speculaties over hoe bedrijven hun SEO strategie kunnen veranderen om aan de top van de Google SERP ranglijst te blijven.


Hoewel we nooit precies weten hoe het algoritme verandert, gaan we je binnenkort vertellen over de vijf gebieden waar je op moet letten.

Dennis Marinus Scholtus
- Internet Marketing Meester
Dennis Marinus Scholtus SEO expert
Dennis Marinus Scholtus

SEO: een kansrijke strategie!

Het Google algoritme zal altijd geheim blijven. Maar als je jezelf op je vakgebied concentreert en wij ons op je website focussen word je gegarandeerd een winnaar.

Dennis.

Internet Marketing Meesters. Het zijn meesters.

Click to Tweet

Internet Marketing Meesters

​Onze klanten gingen je voor, zij staan nu op de beste posities in de zoekmachines.

Copyright - Internet Marketing Meesters 2018

>